Rozmiar: 3316 bajtów www.zdrowezycie.prv.pl  


strona główna/ opisy ziół
len

nasiona lnu

Te drobne brązowe nasionka, posiadają ogromne wartości odżywcze oraz wywierają ogromny pozytywny wpływ na nasz organizm.

Siemie lniane jest bogate w takie składniki jak:

  • witamina E
  • cynk
  • kwas tłuszczowy omega-3
  • fitosteryny
  • flawonoidy
  • fitoestrogeny
Fitoestrogeny blokują receptory estrogenowe, co przyczynia się do zmniejszenia podatności na nowotwory takie jak rak piersi, macicy, prostaty. Ta właściwość może być wykorzystywana do zmniejszenia niektórych skutków ubocznych występujących podczas leczenia sterydami.
Dodatkowo fitoestrogeny w pewnym stopniu mogą przeciwdziałać niektórym niekorzystnym skutkom menopauzy.

Witamina E, jak wiadomo jest przeciwutleniaczem, a więc chroni komórki organizmu przed niekorzystnym wpływem wolnych rodników. Dodatkowo występując razem z kwasem tłuszczowym omega-3, oraz flawonoidami, wywiera ochronny wpływ na serce, przeciwdziała zaćmie, miażdżycy, udarowi mózgu, pomaga też obniżyć wysokie ciśnienie krwi.

Wszystkie składniki występujące w siemieniu lnianym pomagają obniżyć zbyt wysoki poziom cholesterolu.

Siemie lniane możemy kupić w aptece, samemu zmielić np. w młynku do kawy, oraz zamknąć do szczelnego słoika. Szczelne zamknięcie jest bardzo ważne, ponieważ olej zawarty w nasionach łatwo się utlenia.
Zawsze należy przygotować taką porcję którą możemy w krótkim czasie zużyć. Nie powinno się zbyt długo przetrzymywać już zmielonych nasion.

Wystarczającą dawką do zastosowania będą już 2-3 pełne łyżeczki dziennie, choć można tą ilość zwiększyć.
Proponuje stosować po posiłku(ach), popijając niewielką ilością jakiegoś chłodnego płynu.
Tylko trzeba uważać by się niezakrztusić, o co łatwo ze względu na dość duży stopień zmielenia i sypkości.

do góry

    napisz strona główna